[O1] Wydajność klimy

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daba11
    Drive
    • 2005
    • 86

    [O1] Wydajność klimy

    Niestety deska przed liftingiem - ta przedłużona nie ta króciutka...hmmm napiszę do sprzedawcy może ma do wersjii przed liftingiem...bo te lampy mi się baaardzo podobają...
  • salvado
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 314

    #2
    [O1] Wydajność klimy

    Użytkownicy O1 z manualną klimą: dopiszcie, pls, swoje wyniki. Ja, po włożeniu w frontową kratkę nawiewową czujnika temperatury, ustawieniu wiatraka na "2", doświadczam, po włączeniu klimy, spadku temperatury w okolicach 18-19 st. Pomiaru dokonywałem kilkunastokrotnie, przy różnych (12-19 st.) temperaturach na zewnątrz. Jak jest u Was? Ciekaw jestem, czy w ogóle ten test może być miernikiem wydajności klimy.
    Staram się pisać poprawnie po polsku.

    Komentarz

    • lisiaczek
      Ambiente
      • 2006
      • 210

      #3
      nie ten test nie jest miernikiem sa samochody w ktorych nawet temperatura na wylocie bedzie miala 7 stopni. ale ogolnie w granicach 14-8 powinno byc zalezy od odparowania czynnika chlodniczego:-)

      Komentarz

      • jlupino
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 362

        #4
        Tak tez moze byc jak masz za niski poziom czynnika,czyli generalnie jest go jeszcze tyle ze klime załącza,ale zbyt mało żeby działała efektywnie.
        Jaro

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez lisiaczek
          nie ten test nie jest miernikiem sa samochody w ktorych nawet temperatura na wylocie bedzie miala 7 stopni. ale ogolnie w granicach 14-8 powinno byc zalezy od odparowania czynnika chlodniczego:-)
          Wszystko tez od samochodu , jak na wakacjach robiłem w klimach to w A4 udało nam się zejśc do 2 stopni . Głównie na urządzeniu mierzącym temp ( wygląda jak termometr) klima powinna zejść poniżej 10 stopni Celsjusza , potem się ładuje klimę i ciągle sprawdza :wink:
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • salvado
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 314

            #6
            Ziomal,
            Zamieszczone przez Ziomal
            udało nam się zejśc do 2 stopni
            ale z tego co mi rozum podpowiada, ważne jest "delta t"a nie do jakiej temperatury potrafi klima schłodzić powietrze. I to powinno być wg mnie, w powtarzalnych warunkach (rodzaj klimy, prędkość wiatraka) jakimś tam wyznacznikiem wydajności układu.
            Staram się pisać poprawnie po polsku.

            Komentarz

            • bernardo
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1083

              #7
              Skomplikować można wszystko salvado ;-)
              Jestem świeżo po wymianie czynnika chłodzącego i oleju w układzie klimatyzacji (OI manual) i test wydajności układu polegał (już po jego ponownym napełnieniu i sprężeniu) na odczytach z magicznego wózka serwisowego oraz właśnie na zdjęciu temperatury z wylotu kratki nawiewu 8)
              Wynik satysfakcjonował serwisanta i mnie również - wiatrak na "1" otwarta tylko jedna kratka górnego nawiewu, obroty silnika na luzie, temperatura na zewnątrz 22 stopnie - utrzymujące się 7.5 C 8)
              I to jest (z tego co się dowiedziałem) dla tego typu ustrojstwa przy tych warunkach (w OI) bardzo dobry wynik.
              p.s.
              dodawać chyba nie muszę, że jak wzrosną obroty silnika to i sprężarka bardziej wydajna będzie :szeroki_usmiech
              aczkolwiek...
              NajtFukinPatrol North-West
              Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
              WhitePride :smokedevil

              6,92 s do setki by DGW

              Komentarz

              • b-bar01
                Elegance
                • 2007
                • 985
                • Octavia I (1U2)
                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                #8
                w moim przypadku to 10.5 C na kratce koło awaryjnych( wiatrak 1). Serwisant mówił że norma to 7-14 C.
                pzdr.
                *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                Komentarz


                • #9
                  salvado, włacz klima na maksa, włoz czujkę od termomertru i zobaczysz ile stopni ci wydmucha, ja mam około 4 stopnie w plusie
                  posłuchaj czy sie włacza pompa, charakterystyczne tyk
                  i posłuchaj sprawdz i powiedz co dalej ..czekam

                  Komentarz

                  • pwgajda
                    Drive
                    • 2005
                    • 90

                    #10
                    Panowie, jak ktoś ma klimatronika i chce sprawdzić jaka temperaturę ma wydmuchiwane powietrze, to niech wejdzie w tryb diagnostyki klimatronika (chyba przyciski ECON+zimne+obrotywiatraka w góre nacinąć jednocześnie, nie pamiętam bo robie to już odruchowo i musiałbym w samochodzie sprawdzić) i naciskając przycisk zwiększania temperatury przejść do kanału 40. Tam jest w st C podawana temperatura, u mnie po pewnym czasie około 4 st.

                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • paf
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 3140

                      #11
                      pwgajda, a jak się z tego trybu wraca? :wink:

                      Komentarz

                      • djczas
                        RS
                        • 2005
                        • 9612

                        #12
                        paf, przyciskasz econ i tyle

                        Komentarz

                        • salvado
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 314

                          #13
                          Zamieszczone przez Sigma_74
                          włacz klima na maksa, włoz czujkę od termomertru i zobaczysz ile stopni ci wydmucha, ja mam około 4 stopnie w plusie
                          posłuchaj czy sie włacza pompa, charakterystyczne tyk
                          i posłuchaj sprawdz i powiedz co dalej ..czekam
                          Czy ja nie napisałem, że właśnie tak robiłem ????

                          bernardo, b-bar01, właśnie o taką informację mi chodziło.
                          Staram się pisać poprawnie po polsku.

                          Komentarz

                          • marcinender25
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 141

                            #14
                            płakac mi sie chce jak czytam te wypowiedzi np odparowania czynika chłodniczego "jakby to parowalo to by nie chlodziło .Czynik sie spreża i rozpreża .ziomal nawet glupio ze sie chwalisz takimi wynikami ok 2 C w a4 wyglada na to ze przesadziliscie z czynikiem ,,dopuszczone za duzo " gratuluje wyniku tylko obawiam sie ze klient po pewnym czasie urzytkowania nie bedzie zadowolony.pzdr wszystkich chlodniarzy z forum

                            [ Dodano: Sro 18 Kwi, 07 23:51 ]
                            płakac mi sie chce jak czytam te wypowiedzi np odparowania czynika chłodniczego "jakby to parowalo to by nie chlodziło .Czynik sie spreża i rozpreża .ziomal nawet glupio ze sie chwalisz takimi wynikami ok 2 C w a4 wyglada na to ze przesadziliscie z czynikiem ,,dopuszczone za duzo " gratuluje wyniku tylko obawiam sie ze klient po pewnym czasie urzytkowania nie bedzie zadowolony.pzdr wszystkich chlodniarzy z forum

                            Komentarz

                            • -Piotr-
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 1018
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #15
                              Po ostatnich obserwacjach klimatyzacji u siebie (climatronik) moge stwierdzić, że im wyższa temperatura na zewnątrz tym klimatyzacja bardziej chłodzi. Przy temperaturze zewnętrznej ok. 10*, nastawy AC-21* czuć chłodek z kratek. Przy temp. zewn. 25*, nastawy AC-21 z kratek bucha zimno. Predkość dmuchawy średnio na 3 biegu przy ustabilizowanych warunkach wewnątrz auta.
                              O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                              KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                              O III czarna liftback - reaktywacja

                              Komentarz

                              • kros
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 120

                                #16
                                -Piotr-, i wszystko się zgadza
                                No bo w Climatronicu, podobnie jak Climaticu zadana temperatura na regulatorze to nie temperatura jaka ma dmuchać z nawiewu tylko tempertura jaką chcemy mieć w aucie.
                                Im cieplej na zewnątrz tym chłodniejszym musi dmuchać, żeby wystudzić/utrzymać wnętrze w zadanych 21*C

                                Podobnie z ogrzewaniem. Im zimniej na dworze tym ciepleszym powietrzem dmucha przy tym samym nastawie temperatury.

                                Komentarz

                                • mdo1
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 441

                                  #17
                                  Zamieszczone przez marcinender25
                                  płakac mi sie chce jak czytam te wypowiedzi np odparowania czynika chłodniczego "jakby to parowalo to by nie chlodziło .Czynik sie spreża i rozpreża .ziomal nawet glupio ze sie chwalisz takimi wynikami ok 2 C w a4 wyglada na to ze przesadziliscie z czynikiem ,,dopuszczone za duzo " gratuluje wyniku tylko obawiam sie ze klient po pewnym czasie urzytkowania nie bedzie zadowolony.pzdr wszystkich chlodniarzy z forum
                                  z wypowiedzi wynika, ze pracujesz w tym fachu, szkoda tylko, ze pracujac, nie masz o nim zbyt duzego pojecia, nie nastraja to optymistycznie - swiadomosc, ze tacy "fachowcy" nas obsluguja

                                  czynnik chlodniczy podlega sprezeniu i skropleniu a pozniej rozprezeniu, odparowniu i ochlodzeniu

                                  gdyby bylo tak jak piszesz, tylko sprezanie i rozprezanie, to wystarczylo by tam powietrze a nie bylby potrzebny jakis specjalny czynnik

                                  dosc szybko formulujesz stosunkowo obrazliwe opinie, co gorsza, nie majac jak widac zbyt duzej wiedzy
                                  troche wiecej pokory zycze koledze

                                  Komentarz

                                  • marcinender25
                                    Ambiente
                                    • 2006
                                    • 141

                                    #18
                                    napisalem lakoicznie dlatego zeby nie zaglebiac sie w temacie .pokory mi nie brak a 2 stopnie to za duzo jezeli tez pracujesz w tym fachu to dobrze wiesz ze takie temp uzyskuje sie w chlodniach a nie w aucie.pzdr


                                    p.s nie trzeba sie zajmowac chlodnictwem zeby wiedziec ze paruje =parownik skrapla sie =skraplacz tylko po co mam o tym pisac to nie jest portal mlodego chlodniarza itp .widze ze koleszka sie strasznie spina jestem pelny podziwu szczegolnie na temat pompowania kól azotem czy powietrzem interesujaca lekturka

                                    Komentarz

                                    • mdo1
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 441

                                      #19
                                      Zamieszczone przez marcinender25
                                      napisalem lakoicznie dlatego zeby nie zaglebiac sie w temacie .pokory mi nie brak a 2 stopnie to za duzo jezeli tez pracujesz w tym fachu to dobrze wiesz ze takie temp uzyskuje sie w chlodniach a nie w aucie.pzdr


                                      p.s nie trzeba sie zajmowac chlodnictwem zeby wiedziec ze paruje =parownik skrapla sie =skraplacz tylko po co mam o tym pisac to nie jest portal mlodego chlodniarza itp .widze ze koleszka sie strasznie spina jestem pelny podziwu szczegolnie na temat pompowania kól azotem czy powietrzem interesujaca lekturka

                                      Widze, ze korzystasz z wyszukiwarki - to cenna umiejetnosc .

                                      Nie spinam sie i nikomu nie pisze, ze "plakac mi sie chce" jak cos czytam.
                                      To raczej Ty sie spinasz, bo widze, ze juz drugi raz cos dopisujesz - chocby jedynie w postaci wycieczki osobistej.
                                      Moze lepiej na drugi raz pomyslec - i napisac od razu tak jak trzeba?

                                      Jesli mam zdanie w jakims temacie to staram sie je tak grzecznie jak umiem zaprezentowac i szanowac to, ze ktos moze miec inne.

                                      Co do posta:

                                      1) Nie zajmuje sie bezposrednio chlodnictwem, ale mialem z nim jakis tam kontakt.

                                      2) Nie wiem jakie temperatury uzyskuje sie w aucie, nie znam specyfikacji ani parametrow ukladow, wiem mniej wiecej za to jakie sa w chlodniach,
                                      2 stopnie w aucie na wylocie z rozpreznika czy nawet przy kratce - nie wydaje mi sie jakies nierealne jesli byly ku temu sprzyjajace warunki i ktos sie bardzo postaral.

                                      3) jesli sie na czyms znasz to nie pisz lakonicznie, ludzie lubia sie uczyc, ja sam chetnie poczytam opinie i wyjasnienia fachowca, o ile stac go bedzie na cos wiecej niz placz

                                      Sztuka jest przekazac trudne rzeczy w sposob zrozumialy dla laika, przynajmniej w jakiejs czesci, ale warto cwiczyc, czasem sie udaje.

                                      PS. Jak poszukasz jeszcze troche to moze nawet znajdziesz watek gdzie "spinalem sie" o wodzie .

                                      Komentarz

                                      • daneczek76
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 3642
                                        • Toyota

                                        #20
                                        Zamieszczone przez mdo1
                                        Widze, ze korzystasz z wyszukiwarki - to cenna umiejetnosc
                                        niesądze żeby marcinender25, kozystał z wyszukiwarki jak się na tym zna co robi wkońcu to częśc jego pracy chłodnictwo.PZDR
                                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                        Komentarz

                                        • salvado
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 314

                                          #21
                                          Hmmm... zacząłem wątek o klimie, a zeszło na pyskówki :evil: :evil: :evil:. Nie o to chodziło.

                                          A swoją drogą, mała uwaga do kolegi marcinender25: fajnie by było, gdyby wraz ze znajomością tematu, szła znajomość ortografii, gramatyki, interpunkcji. Z tego co pamiętam, kiedyś na naszym forum pojawiał się banerek w stylu: "PISZ ZROZUMIALE" czy coś podobnego, więc chyba nie powinniśmy tak bardzo "odpuszczać" sobie tej sprawy.

                                          Ja ze swej strony kończę dyskusję w tym wątku. Dzięki wszystkim za konkretne odpowiedzi.[/i]
                                          Staram się pisać poprawnie po polsku.

                                          Komentarz

                                          Pracuję...